onsdag 8. juni 2011

Åssen mekke DIY cruiser av brukt planke. del2

Blessings!!

Alright.. Time to wrap it up..
Så vi var kommet slik i lende med denna cruisern at det er på tide å jevne ut det man har saga til..
Om du ikke skjønner hva det prates om, ergo ikke sett del 1 så sjekk den ut.
HER

Jeg har normaltsett brukt en pussemaskin, men var på besøk i garasjen til kamerat Andreas når jeg sku gjørra ferdig denna, og han fant frem en grov håndrasp som gjorde suuuusen! 
Virkelig å anbefale.

"Raspa"

Etter en haug rasping blei planken upåklagelig jevn.. du kan redde inn utrolig mye med detta verktøyet..
Neste på lista blei å pusse ned kantene etter raspen.. den gjorde såppas mye at jeg valgte å pusse ned den siste resten for hånd for å få en litt god håndlaga feel..

"pussekloss"

Yess. pussekloss er tjekt å ha.. Friksjonen mellom papiret og plata blir til varme energi etterhvert og mekti ubehagelig.. klossen gjør også at man kan ta i litt mer enn man får til uten..
og resultatet ser fresht ut.

"pussa kant"

Så ere å få av graphic.. 
Her tillater jeg meg å slenge inn et bilde av andreas når han pusser ned sin plate.. Vi brukte en helt vanlig pussemaskin, og det gikk som smurt..

"Andreas in action"

Det er praktisk å ikke legge for mye vekt, og husk å bytte papir innimellom om du skal pusse flere planker, eller være enormt nøye.

Siden dette skulle bli brukscruisern min for en god stund fremover la jeg ikke for mye jobb i finishen.. Jeg digger personlig å ha litt spor av gammel storhetstid i brettene jeg bruker, og pusser så man ser at det har vært igjennom hard juling før det ble "resirkulert" til cruiseplank.

"Ferdig pussa ned"

Da var det bare siste finish..
Var ikke sikker på hva jeg skulle gjøre som graphic på planka, men gikk for en enkel løsning med hvit bakgrunn og en stencil jeg laget for en stund siden..
Enkelt og greit, men også sinnsykt morro og personlig..

 "Ferdig med graphic"

" Sprayraff"

Og med det er DIY cruisern ferdig.. Denna blei montert med Thunder 147 lights og mine Satori Lil´nuggz... Perfekt setup for bakkebombing og leik..

Håper en eller annen kan finne dette nyttig, hvis ikke, er det greit det også.. jeg hadde det hvertfall gøy!

intr. i cruiser? hit me up på brettkunst@gmail.com..

FRED OG KJÆRLIGHET!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar