lørdag 21. mai 2011

Åssen mekke DIY cruiser av brukt planke. del1

BLESSINGS!
Lang dag i dag.. Stakk innom Saga på Fagerstrand og den hallen er virkelig verdt besøket, og med gode venner og rå vibe så blei dagen så og si komplett...

MEN.. nå skal jeg til en kamerat som bor borti veien.. sku hatt en cruiseplate da vøtt..
og ikke stoka på å punge ut prisen av en ny fjøl for å få igang morroa..
da blir løsningen selvfølgelig å mekke en sjøl..

Det er mange måter å mekke en cruise plate på.. 
jeg er fan av litt sjel i planka, så jeg har valgt å tegne og kappe og pusse alt frihånd.. Det er selvfølgelig mulig å måle opp og herje og stå i, men det ekke noe for meg.. er du stoka på det, slå deg løs..
Jeg slenger ut litt bilder av prosessen så kan folket prøve seg hjemme, men pass på fingra, dreadsa og eventuelt andre greier som kan henge og dingle i veien for sager og lignende..

Punkt 1.
Først og fremst trenger du en brukt rullebrettplate.. min er godt brukt, men fortsatt litt liv igjen så om jeg må få på litt shread og ikke har med ordentlig plate, så kan jeg poppe litt ollies og herje med detta.

Punkt 2.
Pell av evemtuelle stickers.. dette vil gjøre lakking/pussing delen mye mye enklere, da stickers er et svare strev spesiellt for pussemaskiner..

Punkt 3.
Her begynner morroa.. Ta en tusj, krittbit eller noe lignende. (jeg brukte hvit "blanko tusj") og tegn opp en passelig shape.. Jeg har mekka et par før, men var stoka å en litt brei en denna gangen, så min blei nesten like brei som plata er fra før (8,2").
OBS. om du skal kopiere shapen min, lag deg litt større tail, det gjør jeg nestegang..
Det er her forskjellen på frihånd og oppmåling kommer inn i bildet.. jeg bare streker opp sånn ca og prøver få det jevnt, men du kan godt måle opp og få det helt symetrisk.. whatever floats your boat... jeg er stoka på at min skal være unik, så den blir som den blir.. =)

Punkt 4.
Da er det ut til egnet plass og velge seg verktøy..
Stikksag er jo definitivt det enkleste og mest egnet for oppgaven, men kanskje ikke like morro?
 Yess.. her var et utvalg, så da kan dere jo gjette hva jeg valgte..

Riktig, ingen av dem.. 
Mer sag = mer morro.. eller noe sånn.. det er ikke så grusomt nøye at det blir heeeeeeelt jevnt, men det lønner seg i forhold til hvor lang tid du bruker på de neste stadiene.. 
Denna saga var ja... delevis egnet til formålet, så kappinga blei ujevn en del steder.. men all good.. det gir sjel til planka..


Yes sir... der har du den grovt kappet ut...
Og del en av denna "how to" greia er ferdig.. 
Det som gjenstår er masse morro!!

Fred og Kjærlighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar